Novinky

Nová klasifikační kritéria Hotelstars 2021 - 2025

Napsal/a Administrátor | 11.1.2021
Zpravodaj

Od 1.1.2021 jsou platná nová klasifikační kritéria pro hotely, apartmánové hotely/komplexy a penziony na další pětileté kalendářní období 2021 - 2025.

Jednalo se o náročný proces, během nějž musela být sladěna stanoviska všech 17 členských států. Počet kritérií obsažených v novém klasifikačním katalogu pro hotely se snížil z 270 na 247, a katalog je tak nyní ještě flexibilnější a přehlednější. Revize nejenže otevřela přístup do systému moderním hotelovým konceptům, usnadnila rovněž cestu zavádění všestranné digitalizace do hotelů. Ať již se jedná o moderní komunikační technologie na recepcích a v pokojích, o zábavní elektroniku využívanou hosty, či o možnost využívání informačních technologií při samoobslužném přihlašování do hotelu a odhlašování z hotelu. V procesu revize sehrál významnou roli rovněž aspekt udržitelnosti. Nová kritéria tak podporují klasifikované hotely v tom, aby získávaly a využívaly štítky a certifikáty udržitelnosti, a aby svým hostům též nabízely možnost rozhodnout se nevyužívat denní úklid pokojů či výměnu povlečení, aby instalovaly nabíjecí stanice pro elektromobily, či aby používaly menší množství plastových obalů v koupelnách.

Aktualizace klasifikačních kritérií pro penziony na období 2021 – 2025 zohledňuje především základní aspekty ubytovacích služeb, které penziony nabízejí. Cílem snížení celkového počtu klasifikačních kritérií je dosažení větší přehlednosti a srovnatelnosti jednotlivých penzionů. Naopak byla odstraněna ta klasifikační kritéria, která zohledňují specifika jednotlivých penzionů (např. v horských či cyklistických oblastech) s cílem sjednocení ubytovacích služeb jako takových, které by měly být v nejvyšší možné míře porovnatelné a tvoří naprostý základ ubytování v penzionu (bez ohledu na lokalitu, která se může svými charakteristikami lišit). To však neznamená, že penziony nemohou tyto služby nabízet (např. půjčování sportovních potřeb, úschovna kol, lyží atd.), které s konkrétní lokalitou souvisí a nabízí tak nadstandartní služby. Tyto služby jsou vítané a hosté je ocení, nelze však tato specifická kritéria začlenit v rámci klasifikačních kritérií, protože by znevýhodňovala penziony, které tyto služby s ohledem na umístnění nabízet nemohou.

Více informací naleznete na www.hotelstars.cz

Kontaktní osoba: Jan Sádecký, tel.: 773 236 303

Staňte se členem Asociace hotelů a restaurací České republiky
CHCI SE STÁT ČLENEM

Chcete ušetřit na poplatcích OSA a Intergram? Chcete, aby Vaše ubytovací  a stravovací zařízení hrála první ligu? Chcete mít možnost připomínkovat zákony, jež ovlivňují Vaše podnikání? Potřebujete přihrát více klientů a více zviditelnit Vaše zařízení? Nechcete ztrácet čas vyhledáváním všech nových předpisů a zákonů? Chcete získat novou inspiraci a zkušenosti od svých kolegů?